X-Up
Ez egy nem túl nehéz trükk pár sok bátorságot és gyakorlást igényel:Tipp haladj minél nagyobb sebeséggel az ugrató felé.Majd ha 10-10-szer sikerül akkor lassíthatod a tempót. Könnyű ráérezni mivel már nagyon tudsz kanyarodni.Ez majdnem ugyan az csak egy kicsit jobban el kell fordítani a kormányt pontosan 180-van fokban.Javaslom a védővelszerelést mindenkinek.
no láb
Ezegy könyű trükk mert nekem elsőre sikerült nektek nem tom hogy így lesz -e de ezt a trükkök sem sza bad félválról venni.Mert nagy on megütheted meagad esetleg törés is lehet.Az a nó láb mikor egyik lábad sem éri a bringa pedálját ez nagyon jól mutat gykorold először a földön majd az ugratón.Először csak kicsit emeld fel a lábat,majd fokozatosan nagyobra dob és széljelebb a lábad.
kormány pörgetés
Én földön keztem ajánom nektek is.Álló helyzetben kabd el az ulést és ráncsd azzal az egy kezeddel magad fele a kormányt.majd hirtelen engedel az ülést.És kapd el a kormányt.A levegőben ugyan így kell.
180 bunny hop
1. Emeld fel az első kereket,és tartsd meg (manual)
2.Húzd fel a hátsó kereket
3.Fordítsd ki a brgát 180 fokos szögben.(180)
180 rollback
A 180 ROLLBACK-et nem lehet egykönnyen megtanulni. Először is tudnod kell, hogyan gurulj hátrafelé a biciklivel (eltér a hátrafelé tekeréstől). Másodszor is tudnod kell, hogy kell megfordulni 180 fokot az első keréken (rock walk). Gurulj közepes sebességgel haladva, mindkét láb a pedálon. Húzd be az első féket és fordítsd el a bringát 180 fokig. Ha megakarod tartani a sebességed, a 180 fok megtétele után engedd ki a féket. Hamarosan a bringa arccal hátrafelé gurul, engedd ki az első féket (ha szükséges) és ülj rá az ülésre. Ahelyett, hogy hátrafelé tekernél, kapcsold ki a freecoastert és máris hátrafelé fogsz gurulni. Ha elég lassan mész, be tudod húzni mindkét féket, így a bringa megáll, engedd ki és taposs a pedálra.
A nehezebb része a trükknek amikor megpróbálsz hátrafelé gurulni. Általában napok, hetek vagy hónapokig tart megtanulni. Ha már jól megy, lehet nehezíteni. Tanulhatod egy kézzel vagy láb nélkül.
Más besszállás a ROLLBACK-be: Rollback közben állhatsz a kilépőkön is. Be lehet még jutni 180 bunny hop-ból rollback-be vagy squeakers-ből rollback-be. Csinálhatsz endo-ból rollback-et egy kis dombon, ami egy kis sebességet ad. A 180 fokos fordulat valamennyi gyorsulást ad, amikor a bicikli körbe ér és elindul hátrafelé.
Abubacca
Ha streeten csinálod pl. padkán: bunnyzz rá a padkára úgy, hogy amikor ráérkezel, a hátsó keréken legyen a súlypont - ha ez megvan bunnyzz hátra/le a padkáról fakiezz ki belőle és kész.
Parkban pl. ív peremén: gurulj ki az ív pereméig, húzd fel a keró elejét, de vigyázz, hátra ne ess! Szintén hátsó keréken a súlypont, bunnyzz hátra/le fakiezz ki belőle és kész.
Jó gyakorlást!
Antenna
Akrobatamutatvány, melyet közepes sebességgel haladva lehet előadni. Jobb kézzel erősen fogd meg az ülést, a tenyereddel támaszkodva! Könyöködet támaszd le a hasfalhoz. Helyezd rá a súlypontodat és emeld a lábaidat. Bal kézzel támaszkodva a kormányon segítsd az egyensúly megtartását. A lábakat függőlegesre vagy ehhez közelítően emeld és bal kezeddel kormányozz! A lábak a gyakorlat ideje alatt nem érhetik a földet. A visszaülés a gépre a gyakorlat fordított sorrendjében
Back Wheel hop
Hátsó keréken ugrálás
Álló helyzetben egyensúlyozol kerékpárodon. Egy gyors térdhajlításból erőteljels elrugaszkodás és a kormány felrántása a feladat. Ha már a hátsó keréken állsz, azonnal húzd meg a féket! Rugózó mozdulatokkal pattoghatsz, tarthatod egyensúlyban a kerékpárod. Van, aki a wheelie alapmozdulatával indít. Hátradől, felrántja a kormányt, de nem ül a nyeregbe, hanem enyhén hajlított térdekkel azonnal az említett rugózó mozdulatokat végzi. A hátsó féket természetesen húzd be!
Barhop
Kormányraülés
Az elnevezés nem pontos fordítás, de mivel így ment át a szabadstílus kedvelőinek szóhasználatába, mi is így közöljük. A végrehajtás módja a következő: Haladj közepes tempóban, kezdetben mindenképpen egyenes terepen! Vízszintes a pedálsík. Két kezedel erősen markolod a kormányt, a fékekkel ne foglalkozz! Páros lábbal elrugaszkodsz és két kezed között előrelendíted magad. Fontos, hogy a lábaid jól felhúzd, nehogy beleakadj a kormány merevítőcsövébe. Amint átlendültél felette, lábad nyújtsd előre és ülj rá a kormánymerevítőre. Ez elegendő az egyenes haladáshoz. Némi gyakorlat után képes lehetsz arra is, hogy ebben a helyzetben irányítsd a bicajodat, mégpedig kétféle módon: Elsőnek javaslom, hogy próbáld ki az egyensúlyi helyzeted megváltoztatását. Jobbra-balra dőlve a kerékpár a kívánt irányba fordul el.
A második változata az irányításnak - de ezt már csak akkor próbáld, ha a másikkal jól boldogulsz -, hogy lábaid mozgatásával kormányozol. Hogy melyik lábaddal kezded és milyen intenzizású mozgást végezz, azt gyakorlatban kell kiprópálni. Ugyanis ez mindenkinél egyedi, tekintve, hogy más az ember, más a gép. A gykorlatot úgy teheted teljessé, ha a legvégén mindkét kezeddel elengeded a kormányt, és így - megtartva egyensúlyi helyzeted - hagyod, hadd bámuljanak a többiek. A visszaülés eredeti helyzetbe: fordított sorrendben. Ezt megtanulni talán még nehezebb, fizikailag is nagyobb terhelést kíván. Ezért nem árt, ha - főleg az első időben - leugrással fejezed be a gyakorlatot.
Barspin
A barspint elég egyszerű megcsinálni de nem árt ha van védőd.
Lassan menj készülj fel egy nagy bunnyra...
Azután hirtelen csinálj egy bunny-t de még mielött felhuznád a hátcsó kereket erősen forgasd el a kormányt ez által a kormány 360-at fog fordulni. Sokat kell gyakorolni ezt a trükköt de ajánlatos manuálbol kipörgetni elösször.
Bunny hop crankflip
Védő használata nagyon ajánlott!!! Bunny-zol, amikor felhúztad a kormányt és éppen előretolod, kicsit hátradöntöd a hajtókart, majd az első lábaddal a szegecsek segítségével hátrarúgod a pedált (így elvileg a hajtókarnak gyorsan 360 fokban pörögnie kéne), érzéből elkapod (nem a lábad első részével, sem pedig a hátsóval, hanem a közepével, mert különben úgy fogsz járni mint én!!!). Aki ügyes, az még földetérés előtt elkapja, vagy duplát csinál, esetleg lépcsőn, padkán fel. 1-2 hét alatt nagyon profin meg lehet tanulni, sokat kell gyakorolni! Sok sikert! Ha valami még nem tiszta írjatok
Bunnyhop tailwhip
nah ez már egy kemény trükk!Ha már ezt a trükköt akarod beadni akkor már tudnod kell a tailwhip-et dropasztalra vagy máshova is...Először bunnyzz fel és mikor érzed h a súlyod a holtponton van akkor rúgd ki a vázat és a szokásos módon forgasd magad alá.Amikor már kiforogta a váz a 360-at akkor már csak 1 dolog van hátra:a ráállás!!!Amit persze már rég begyakoroltál!Ennyi! Sok sikert!
caboose
Lassú tempóban haladva állj fel a két hátsó kilépőre, s tedd rá a kezed mindkét fékkarra. Húzd be az első féket, hogy a bicaj hátulja kissé felemelkedjen, majd a hátsó féket behúzva használd fel a lendületedet arra, hogy a hátsó kerékre visszaérkezve felhúzd a bicikli elejét. Miközben az eleje emelkedik, a hátsó féket húzó kezeddel fordíts egy fél fordulatot a kormányon, a bal kezeddel pedig engedd el a kormányt és fogd meg az első peget, vagy a villa szárát. Mindezzel egyidőben a jobb lábaddal kerüld ki a hátsó kereket, s próbálj rálépni a gumira a talpaddal, hogy ne kelljen húzni már a féket. A bal kezedből vedd át a peget, vagy a villa szárát a jobba és kiegyenesedve kezdd el körbe-körbe hajtani a Caboose-t.
Figyelem! A trükkbe való bejutást csak akkor kezd el próbálgatni, ha már a hajtást elsajátítottad!
Befejezés: Ugyanaz mint az elkezdés, csak fordítva. Hajtás közben vedd át a peget bal kézbe, majd fogd meg a jobbal a hátsó fékkart és azt behúzva fordítsd el a bicaj elejét. Ez sem megy majd elsőre, de kitartás...
Cowboy
Vadlovas
Közepes technikai felkészültséget igénylő gyakorlat. A gyakorlat rávezetése a miami hopper-éhoz hasonló. Haladj lassú tempóban, a lábak a vízszintes síkban levő pedálokon. Egy gyors mozdulattal elfordítod a kormányt majdnem 90 fokig, ugyanakkor behúzod az első féket. A pedálokon támaszkodó lábakkal most ugorj előre a keresztbe fordított első kerékre! Szabad kezed felemelésével nehezítheted a saját, valamint a téged megítélők dolgát. A gyakorlat csak egy pillanatig tart, utána ugrás vissza a két pedálra, egy gyors "fék ki", kormányt egyenesbe és taposs bele!
Fire Hydrant
Normál tempó melett tedd a bal lábadat a bal első kilépőre, a jobb lábadat pedig hátra. Egy gyors kormányfordítással, lehetőleg fék nélkül fordíts 180 fokot a kormányon. Így a biciklid szemben van neked és hátrafelé haladsz, azaz haladnál, mivel most a kormány segítségével emelj egy kicsit a bringa hátulján és egy kicsi jobbra dőléssel hozd magad felé a vázat, majd lépj a vázra az üléscső mellett. Most húzd meg a hátsó féket és emeld meg a bmx elejét, közben fordítsd teljesen egyenesbe a kormányt, lépj a pedálokra és haladj tovább.
Footplant
Először ismertetni szeretném a trükköt.
Leírás:
A trükk lényegében hasonlít a one foot-ra,de azzal a különbséggel,hogy itt a szokásos ugrasz aztán kiteszed az egyij lábad helyett az van,hogy a kitett lább valamilyen tárgyhoz ér.
Segítség:
A segítséget két ágra szeretném osztani.
Street:
Tegyük fel,hogy mész az utcán és meglátsz egy padot,vagy valamilyen magasabb (30-120 cm )padkát és beakarod mutatni a footplantet,akkor az a dolgod,hogy mellétekersz a padka,pad melle és amikor elérted bunny hoppozol egyet.Amikor a bunny hoppod elérte a legnagyobb magasságot,akkor tedd ki az egyik lábad(ez az a láb,amelyik az akadály mellett van) és érintsd meg az akadályt.De ne hidd,hogy ezzel már megvan a trükk.Itt jön még a láb visszatétele.Ez végül is csak ügyesség kérdése .A lényeg az,hogy próbáldd magad ellökni az akádálytól,de ezzel együtt a lábad is helyezdd vissza a pedálra.Ennyiből áll a footplant a streeten.
Park
Itt is ugyanaz a helyzet,csak itt nem bunny hoppozol,hanem neki hajtsz az ívnek,negyedcsőnek és ugrasz.Itt kicsit elkell fordítnod a bringát úgy 90 fokban,de ez még nem minden,hanem meg is döntöd és miután ez megvan,azután ted ki a lábad.A többi innentől teljesen ugyanaz.
Mondás
Ami először nem sikerül,azt újból megkell próbálnod.
A videó a parkot mutassa be.
Front wheel hop
Első keréken ugrálás
Nem kell már más, mint az első keréken állás felvett pozíciójában egyhén hajlított keze erőteljes nyújtásával "pattogtatni" a kerékpárodat. (A kiválóan beállított első fék elengedhetetlen követelménye a sikeres gyakorlatnak!) Az, hogy milyen látványosan és milyen hosszú ideig vagy képes egyfolytában végezni ezt a gyakorlatot, az a jó egyensúlyérzékednek és a fék mellett elsődlegesen a fizikai erőnlétednek a kérdése. Megjegyzés: az erősen felfújt első kerék nehezíti a gyakorlat kivitelezését.
Fufanu
Hajts neki egy folyamatosan emelkedő talajú építménynek(pl.:szökőkút)közepes tempóval.Mikor már vége van az emelkedőnek akkor hirtelen húzd be az első féket és miután első keréken állsz gyorsan tedd át a súlypontod hátra és húzd be a hátsó féket.Ekkor hátsó kerékre állsz és egy nagy lendületet véve csinálj helyben egy 180 fokos forgást majd tedd le óvatosan az elejét ügyelve a fékekre.Ha ez megvan akkor készen is van a Fufanu.Vigyázz hogy a fékek jól működjenek és legyen elég kitartásod a gyakorláshoz mert ez már egy kicsit nehezebb.
Pogo
Lassú gurulás közben állj mindkét lábaddal a hátsó pegekre és egy erős fékezés után csinálj meg egy endo-t! Majd amikor a hátsó kerék visszatér a talajra, emeld meg az elsőt és próbálj meg a hátsó keréken pattogni.
Rock Walk
180 Fokos fordulat
Egy szuper gyakorlat, amely több részből áll. Kezdjük az "igazi" ismertetésébel. Mi látható? Jön egy fickó veled szemben a BMX-en. Tesz valami furcsa, nyakatekertnek tűnő, ámde könnyed mozdulatot, és abban a pillanatban már csak a hátát látod. Az ellenkező irányba tart!
Hogy csinálta? Közepes sebességgel, félig felegyenesedett helyzetben haladva húzd be az első féket és előredőléssel tehermentesítsd a hátsó kereket, ami által az megemelkedik! Ebben a helyzetben (pedálok vízszintes síkban) megcsavarod a tested úgy, hogy a BMX 180 fokos fordulatot tesz az első kerék körül. A testsúly a kezeken van fordulat közben, "mintegy" támaszkodsz a kormányon. Amint a 180 fok megvan, kiengeded a féket és máris taposhatod a pedált! Leírva nagyon egyszerű, nem? A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az első időben az a 180 fok csak 40-45 fokig sikerül. A mozgás összetett, ne ess kétségbe és ne hagyd abba! A 90 fok elérése és biztos kivitelezése mérföldkő lesz a fejlődésedben. Rengeteg gyakorlás után tudsz majd "átjutni" ezen az akadályon, de utána érezni fogod a mozgást. A rock walknál sokkal nehezebb a "bátyja", a teljes fordulat.
Scuffing
Csak tedd az egyik lábad az első vagy a hátsó kerékre és mozgasd előre, vagy hátra. Egy könnyű trükk ezzel kapcsolatban az, ha 90 fokkal eltekered a kormány, a jobb, vagy a bal lábad ráteszed a megfelelő első pegre, majd a másik lábaddal pedig hátrafelé tekered a hátsó kereket. Így körben fogsz forogni, a hátsó kereked körül.
Steamroller
nah ez rövid lessz!
Állj szembe a biciklivel, fordítsd ki a kormányt a bal kezeddel a kormányt, a jobbal pedig az űlést fogd meg és emeld meg a bringa hátulját. A bal lábadat tedd a neked baloldali pegre, a jobbal lökd el magad a földtől, és egyensúlyozz! (de szerintem a video segit!
Kick turn
hátsó keréken 180 fordulat.negyedcsövön lehet csinálni, vmint egy negyedcsőszerű földkupacon.
ha féknélkül csinálod(nekem így könnyebb) olyan sebességgel kell ráhajtani az akadájra hogy felmenny a tetejéig, úgy hogy az első kerék a levegőbe kerüljön.ha jól csináltad a bringa nem megy tovább, és elkezdene visszafele gurulni.most az egész testsúlyoddal mozdítsad el a bmx-ed jobbra vagy balra, közben a pedálokat le kell nyomni. ha minden jól ment meg csináltad a kick turn-t.
ha fékkel csinálod ugyanez a helyzet, csak amikor a hátsokeréken vagy be kell húznod a hátsóféket, ilyenkor nem kell lefelenyomni a pedált fordulás közben.
a videón mindenféle kick turn kombók vannak
sok sikert
Bicikli Bmx vẼ/A>
kettler topas szobabicikli
PUCH orsz᧺ti bicikli tartoz髯k eladA>
CATEYE kiler /A>
EladM BMX!!!
N?uch ker髰/A>
OG balance 3